woensdag 12 september 2012

De Aalscholver en de Blauwe reiger in een stadswijk.

De Aalscholver en de Blauwe Reiger hebben zich uitstekend aan onze woon en leefomgeving aangepast.
Beide vogelsoorten zien we steeds meer in onze stadswijken.
Reigers vissen soms een hele vijver leeg.
En de aalscholver zit vaak met uitgestrekte vleugels te waaien op een lichtmast.
Het langsrazende verkeer deert hen niet.
Een reiger staat soms als een vismaatje naast een sportvisser die in een grachtje een visje probeert te verschalken.
Wie tientallen jaren geleden een foto wilde maken van genoemde vogelsoorten moest naar het platte land en had alle geduld nodig om een vogel voor de lens te krijgen.
Er zijn volop voorbeelden van aanpassing door vogelsoorten aan de verstedelijking van hun oorspronkelijke
leefmileu.( wikipedia)












leefmilieu.

1 opmerking:

  1. Hoi Eilandstaete,

    ik heb je gevonden via google, want ik zag in mijn mailbox dat je tot 2 x toe een reactie ahd gezet. 1x bij zwaantjes en 1 x op op rood, oranje, geel. Alleen...... je reactie stond alle 2 keer neit in eht blog zelf.

    Als je nog eens een reactie plaats kijk dan even of ie echt geplaatst is, want ik kopieer hem nu en zet hem dan onder anoniem.

    Groetjes, Helma

    OT Ik zal je nu in mijn blogglist zetten zodat ik je in ider geval kan zien wanneer je neiuwe blog plaats.

    En prachtige foto's trouwens :-)

    BeantwoordenVerwijderen